Sidor

måndag 13 maj 2013

Lappar

Tisdag igen :) jag trodde jag skulle ha hunnit med mer under ledigheten vad gäller handarbete men så blev det inte. Men vad gör det när man är lycklig!!!! Till denna vecka tänkte jag vissa upp något som är ett måste hos oss just nu då sonen "äter" byxor. Lagningslappar!!!! Har stryckt fast en stor bit Vlisofix på ett par gamla byxben. Sedan syr jag bara rutor och klipper:)
Kanske inte världssnyggt men praktiskt.
Försöker ha en bunt klara lappar i lådan. Det kan behövas upp till några st per dag med den grabben i hushållet:) det blir mitt bidrag denna vecka till symötet. Vad alla andra har hittat på ser du HÄR

4 kommentarer:

  1. vad smart!
    sy färdiga lappar att ha redo!!

    SvaraRadera
  2. Ja, så skall jag nog också göra. Bra tips. Det finns ju en del 'byxätare' i denna värld. En bor hos mig. Jag måste ta lite bilder på några v hans byxor för vissa är mera lapp än byxa och det ser rätt festligt ut. Man kan ju fundera på om det kan vara så att originalbyxan kanske inte var av bästa kvalitet...... Jag har ibland sådana misstankar.
    Kramiz!

    SvaraRadera
  3. Åh! Smart!
    Nu har jag inte någon byxätare, men idén var ju toppen!
    Och ett och annat hål blir det väl även här.

    SvaraRadera
  4. Fiffigt! När jag var liten var mina favoritbyxor ett par jeans med en massa lappar på. Fast såna tyglappar som sitter i kläder och kanske nån applikation. De var riktigt coola! :)

    SvaraRadera