Sidor

tisdag 11 december 2012

Min stickade kofta

Efter att jag stickat mina handledsvärmare fick jag blodadtand och kom på att jag gillar att sticka :) kastade mig in i nästa projekt.. en kofta till mig... det tog mig fyra veckor att sticka... Allt skulle stickas i en bit... men det gällde att läsa beskrivningen mm men det gick...
Jag är mer än nöjd med resultatet :) och det bästa är att koftan är sååå lätt men så varm... Och det behövs i detta väder... och som alltid har jag lite svårt att följa ett mönster till prick så jag ändrade lite.. i original beskrivningen skulle det vara sidenband istället för knappar... men jag bytte ut det... fick även idé hjälp på min sykurs och lite hjälp på vägen med kanten längst ner så det blev en virkad kant. Det blev även så mycket garn över så Edla och jag har fått varsin scarfs som vi kan ha under jackan nu när det är kallat och blåsigt...

1 kommentar:

  1. Verkligen snyggt! Bra jobbat! En mor kan inte känna sig stoltare... Väntar med spänning på fortsättning!

    SvaraRadera