Sidor

måndag 24 december 2012

God JUL

Halloj i alla stugor!

Vill passa på att önska er en riktigt fröjdefull jul... Det har varit lite glest mellan inläggen på bloggen nu ett tag men det har sin naturliga förklaring i att man måste hushålla med energin :( Kan inte säga att jag är sjuk men har inte haft orken... Har haft lite feber till och från i två veckor nu... inte alls hög feber men så pass att Panodil har behövts och vila när alla måsten varit avklarade... och då hamnar bloggen på priosist ... men mysig tid har vi haft...

Jag har hunnit med avslutning med mina underbara sykursvänner ute... lite julfest med jobbet... Shopping i Norrköping... Matlagningsdag förra helgen inför jul... Lucia konsert med Edla... Hennes körsavslutning... Lucia konstert på förskolan med alla 128 barn ute i snön... barnfria kvällar då barnen varit hos farmor och farfar och sovit och M och jag har gått på bio.... lite vanligt hemmabestyr som städning, tvätt mm...  Det absolut tråkigaste var dock när jag och barnen kommer hem från jobb/dagis och upptäcker att vi nästan är strömlösa i huset och förstår att pannan lagt av så vi fick jaga elektriker efter kl 16 samt värmepannakille... Elkille löste tack vår underbara granne så vi fick tillbaka strömmen så vi kunde se men värmen fick vi fixa med brasa samt att fixarkillen inte ens finns i stan utan att den närmsta firman fanns i Vimmerby... vad glad man blir då det finns bilar :) ... mer shopping med barnen på stan och mycket mycket julfika... men jag har inte orkat med någon hemmagjord julgodis i år... men barnen har fixat smällkarameller så de hänger så fint i fönstret.... Så jag har inte varit på lat sidan men nu ska jag ha ingefärsdryck så jag kommer igång med dagen.....

Åter igen ....  GOD JUL.....

1 kommentar: