Sidor

lördag 1 december 2012

Fredags em...

Igår eftermiddag kom jag på att jag hade varor i kylen som behövdes tas om hand... Har haft snälla arbetskamrater denna vecka som berikat mitt kylskåp :) Först fick jag en gädda på 3,5 kilo som var ny fångad... Fick den rensad och sedan har jag som alla vet en väldigt snäll svärmor som fileade den till mig så vi kunde mala den i min köttkvarn till gäddfärs...

Nu har vi fina paket med gäddfärs i frysen för framtida mål :)
 
Sedan har en annan arbetskamrat lämnat ett paket med kronhjortsfärs som jag blandade med blandfärs till pannbiffar...
 
Så i frysen finns även fin fina pannbiffar som väntar på att vi ska festaloss på dem :)
 
Tack snälla vänner!!!
 
Efter all mat tillagning kanman ju tycka att det var klart för dagen men icke... Middag måste man ju ha :) M var på julfest så barnen och jag fick roa oss själva... Men då bjöd vi in en väninna med dotter på middag och filmmys... Denna vecka hade vi fått pizzadeg och ingredienser från Linas barnmatkasse så vi slängde ihop en stor pizza och sallad tillsammans... Nedan kommer bilder från en annan pizzabakning (för att vara exakt så var det vår farsdagsmiddag  :)  )
 
Till ovanstående pizza har vi använt oss av mitt vanliga recept (HÄR )
 
Åter till vår fredagskväll... så hade barnen lite filmmys med...
 
 
 

1 kommentar:

  1. Såg att du kommenterat min blogg om bilder. Betalar du en engångs kostnad eller en gång i månaden. För det jag klickar på så är det en gång i månaden och det känns lite drygt.?????

    SvaraRadera