Sidor

torsdag 20 juni 2013

EFIT Dag-Dagen före midsommarafton

6:00
Vaknar innan klockan ringer. Tittar ut och tycker det är underbart att vara inomhus. Se själva
Det ser blött ut. På bilden har jag lyckats få med en av våra blommlådor på gatan som vi har fått godkänt av kommunen. De hjälper till att hålla hastigheten nere på gatan. Det kryllar av barn på vår gata och konstigt nog finns det folk som tror att de kan stanna på sekunden i 50 km i tim. Men nu har de lite svårare att komma upp i hastigheter. Och de vita stenarna har kommit dit för det fanns kreativa förare som körde på de lediga tomterna istället för på vägen. Det var väl lite svårt att sakta ner och köra slalom när man kunde gasa på och köra på grus... Nä nu får jag sätta fart med dagen. Det är en arbetsdag och det gäller att planera den om jag ska kunna köra EFIT. Jag kommer inte att kunna köra exakt varje timme men ett försök ... 
7:00
Släpper in katterna
8:00
Kom jag till jobbet. Ingen bild.
9:00
Inköp av jordgubbar till fikat på jobbet.
10:00
Jobbar.
11:00
Jobbar
12:00
Lunch tid. En kollega och jag åkte till Saltmagasinet och intog vår lunch. Skulle nästan kunna skryta med att vi hade abonnerat restaurangen, det var bara vi där. Konstigt eftersom maten är kanon.
 13:00
Kaffe på maten.
14:30
Fika på jobbet.
15:30
Handlar
16:00
Kommer hem. Svärföräldrarna har hämtat barnen och fixat midsommarstången. Det som möter mig är denna syn :)
17:00
Packat ur kassarna. Sitter på baksidan och njuter av fågelkvitter samt hör barnen leka. 
18:00
Lyssnar på musik och fixar middag.

19:00
Middagen klar. Avancerad middag i form av färdigköpta kycklingburgare som stektes i stekpannan för att sedan varvas mellan bröd och mangoraja dressing.
Och katten Sigge fick vara med under bordet. 
19:14
Bonusbild!!!! Dottern tappade sin 4:e tand mitt i middagen :)
20:00
Njuter av kvällen och solen.
Fick även besök av grannen så det blev lite samtal .
21:00
Barnen har fått LEGO magasin och en DVD. 
22:00
Barnen sover och jag myser m ena katten.
Detta får avsluta min dag.

4 kommentarer:

  1. Här läggs det ut en fartdämpande gummmimatta och där kan ingen köra fort ..., två stycken finns på vägen ner mot havet. Fungerar jättebra!

    Ute på kustvägen däremot, kör - framför allt - motorcyklister .., som om dom hade evigt liv.
    Att ett rådjur eller en hare eller räv kan springa ut på vägen mitt i alltihopa, tycks inte finnas i deras tankevärld! Jag bara väntar på en olycka.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar in på dina morgonbilder. Ja kreativiteten hos bilförare för att ta sig fram fortast möjligt är tydligen obegränsad!
    Kram å ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Även här är vi medlemmar i LEGO-klubben! :)

    SvaraRadera
  4. Mycket mat och kaffe! men vilken fin midsommarstång de gjort, så mysigt att komma hem till!

    SvaraRadera