Sidor

tisdag 17 september 2013

Syföreningsmöte- Tunika till dottern

Äntligen har man inspiration och tid till tisdagsmöten hos Husmorsskolan. Varje tisdag är det viruellsyföreningsmöte HÄR. Finns många olika bidrag... Så kika in får ni se :)

Denna vecka är mitt bidrag en tunika till dottern som jag hittade inspiration från en tunika köpt på Ullared i somras...denna
Och så hade jag tyg hemma som bara väntade på detta mönster...
Tyckte detta tyg gott kunde vara lite ruffig i kanterna så jag overlockade bara kanterna. Det har blivit en klar favorit hos dottern :) vi nästan bråkar när det är dags att tvätta den... Men som tur kan man tvätta på kvällen o ha den torr till morgonen.
Hann med en till på kvällen idag :)

4 kommentarer:

  1. Dom var fina och så härligt mönster och tyg.
    häftigt.

    SvaraRadera
  2. Häftigt tyg och underbart lätt mönster. Hum får fundera på det till julklapp kanske...

    SvaraRadera
  3. Kul med lite annorlunda tunika!
    Och roligt att sy till telningarna!
    Själv ska jag på syjunta med syster nu, får se vad jag kan få till framför symaskinen idag.

    SvaraRadera