Sidor

lördag 21 september 2013

Kaka och glass

Hela dagen har varit fullt med oväntade svängar... Ni vet man planerar inget stort till helgen men ändå händer det saket hela tiden... Efter vår morgonpromenad har jag hunnit att putsa ALLA våra fönster klara utvändigt ( OK jag började lite smått igår på em ). Rensa i trädgården... Vårt stora projekt invändigt med möbelbyten börjar närma sig sitt slut, idag kunde vi flytta vissa saker till förrådet så det går att röra sig inne... 
Har haft en väninna på besök som kom med kaka..
Till em kaffet blev det extra gott;)!
Pratat med en annan väninna i tel. och planerat lite roliga aktiviteter;)
Barnen har lekt med kompisar... En har hunnit att cykla och ramla.. Börjar bli riktigt bra på att ta hand om skrubbsår...
Sedan ville båda barnen ha kompisar hemma som ska sova över.. Nu är det sängar överallt :) mitt i allt så upptäckte vissa i familjen att det var GP speedway på TVn...
Har faktiskt hunnit med en dejt med symaskinen... Lite stolt allt ... Fixat en av mina hatprojekt vad gäller sömnad, uppläggning av byxor... Så nu har jag två par byxor klara... Det gjorde att jag fick sy ett nytt plagg ... Vad det blev? Nää ni får allt vänta till tisdagsmötet :)
Vad gäller med att lägga upp byxor så har jag bestämt... Två byxor lika med rätten till att sy ett nytt projekt. I torsdags på min sykurs så lade jag upp X antal byxor med hjälp av "fröken" och hann klippa ut X antal plagg delar:) så nu är det bara att tuta och köra...
Och nu sitter jag i soffan och lyssnar pågrabbarna  och speedwayen på tvn medan jag bloggar och stickar på ett av mina projekt:) Flickorna? Ja det ligger o kacklar i sängen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar