Sidor

tisdag 21 augusti 2012

Minikräftskiva

Igår hade vi minikräftskiva hemma. Tanken var från början att vi skulle äta kräftorna i helgen men så blev det inte... Då fick det bli en helt vanlig måndag.
Men man blir ju inte bara mätt på kräftor utan jag slängde ihop en ost och dill smulpaj. Blanda 100 gr smör med 1,5 dl majsmjöl och 1 dl vetemjöl. Lite lite kallt vatten så det binder ihop lite. Smula ner degen i en form... in i ugnen ca 10 min i 225 grader. 
Undertiden fixa fyllningen. 3 ägg, 2 dl vispgrädde, 2 dl riven västerbottenost sedan hade jag en lite brieost bit som jag tärnade ner och lite getost som oxå åkte ner i byttan. I med dill. Salta och peppra. Vispa ihop. Fyll skalet med fyllningen in i ugnen ca 15-20 min OBS! håll ett öga om du behöver lägga på papper så det inte blir bränd på ytan. Känns så det är helt klar precis i mitten (inte gott om det rinner och är rått i mitten)

En grönsallad till också...

Så blev det fest mitt i vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar