Sidor

tisdag 18 september 2012

Tillbaka :)

Jag tycker livet är lite jobbigt just nu :( Inte så att det är svårt eller så men jag känner att tekniken jagar mig från alla håll. Jag är inte emot förändringar men jag vill gärna ta dem i min takt och inte från varje front som det känns just nu. Ibland måste man få gnälla... just nu kommer det. Min gamla kära mobil slutade fungera så jag blev tvungen att övergå till den som jag hade köpt förra november som jag aldrig blev kompis med... vi är inte direkt bästisar just nu men jag kan ringa och skicka sms och läsa sms så jag är nöjd. Detta var jobbigt nr 1. Jobbigt nr 2 är just denna dator.. min gamla dator vill ju inte tillåta uppkoppling mot nätet och då har jag ingen nytta av den när jag vill blogga. Jag vet att jag har turen att ta nästa dator hemma men vi har liksom inte blivit kompisar direkt och jag håller på att lära mig redigeringsprogramen till bilder som är en aningen för avancerade för mig... suck. Detta var jobbigt nr 2. Och på detta så har jag fått en ny dator på jobbet plus ett nytt mailprogram att lära sig mm. Så det är jobbigt nr 3. Om jag är gnällig så tycker jag att jag har lite rätt att få vara det. Jag tycker om att jobba i miljöer som jag är trygg i och vet hur de fungerar.. just nu har jag inte TOTAL KOLL och det tycker jag är jobbigt. Jag vet att innerst inne så blir det bra om "typ" 2 månader då allt börjar sitta men tills dess ... suck...

Nu vänder vi till det som är bra istället. Jag har lyckats klippa till en bild nu på denna dator iaf  :) så här kommer en bild på kvällen middag... Denna vecka testar vi "Linas barnmatkasse"
det blev hamburgare med morotsstavar och hemmagjord dressing ... Matplaneringen denna vecka står alltså "Lina" för :)
Barnen tyckte det var super gott. Hade inte räknat med att de skulle sitta och säga vad gott det var genom hela middagen men så var fallet. Bra betyg för första rätten i veckans kasse :)
 
Ha det bra och hoppas alla läsare hittar tillbaka!!

1 kommentar:

  1. Man får gnälla! Fast ett av problemen har jag eventuellt en lösning på, ring mig! :)

    SvaraRadera