Sidor

onsdag 29 februari 2012

Lax och mangochutney??

Läste för nån vecka sedan ett recept med lax toppat med mangp chutney. Tyckte det lät som en bra kombination så det skulle testas. Igår kväll började jag leta efter receptet men hittade inte den så det var bara att ge sig ut på webben och söka igen... Hittade ett recept som jag tror var den jag hade läst om... Lagade maten... OK man kan inte alltid lyckas med det man gör och man kan inte tycka om allt... resultatet blev minst sagt katastrof. Gjorde först en varmsås på grädde, ingefära, mango chutney och lime.. smakade URK!!!

 Till detta hade jag redan slängt in laxen i ugnen och potatisen i vatten för att göra pressad potatis... Reservplan ett fick komma fram... Göra en kallsås på turkiskyoghurt med mango chutney.

 Reservplan två fick komma fram... göra potatismos. Jag försökte ta den kallasåsen till maten...
Barnen fick mackor till middag efter maten...  Vad har jag lärt mig av detta??? Förstör aldrig en lax men mango chutney igen... Så kan det gå...

Uppdatering från mina tulpanblad... de är fina än ikväll :-) Trots att jag glömde vatten igår kväll ...

Så ibland lyckas man med sina påhitt och ibland blir det mindre katastrofer ...


1 kommentar:

  1. Man måste våga för att vinna. Kunde ju ha blivit en hit! :-) Stor kram, Sara

    SvaraRadera