Sidor

fredag 6 januari 2012

Edla 10 cm plus

Idag tror jag bestämt att min lilla fröken växte 10 cm till....
Vi öppnade Edlas andra symaskin idag, den riktiga! Vi sydde självkalrt tillsammans. Hon får inte sy själv än utan att jag sitter precis brevid och håller koll. Men ooo vad roligt det är att se henne... hennes glädje. Tänk om jag själv hade haft en symaskin i den åldern, men jag ska inte klaga... jag fick alltid låna mammas symaskin och det är ju hon som lärt mig och uppmuntrat mitt intresse...Maskinen Edla har fått är en SINGER Promise 1409. Det är absolut ingen värstingmaskin utan en väldigt enkel. Men det är en bra maskin att börja på... så tack tomtenissarna i Stockholm ni har en väldigt glad brorsdotter/guddotter. idag har vi övat på att sy i dubbelttyg och att kunna hålla tyget så det blir en raksöm där man vill ha det och inte där den råkar hamna :-) Mer övning behövs... men vi får nog sy nåt litet projekt emellan... annars blir det tråkigt att bara öva.

Efter dagens lektion behövdes energi... Magnus fick åka och handla pizza till familjemedlemmar som äter sådant medan jag njöt av salladsrester från igår samt en burk makrill i tomatsås :-) Alla nöjda och glada...

 

1 kommentar:

  1. härligt se henne sy så nu vet vi vem som kan laga åt oss den dagen barbro inte kan sy mer kram e-lz

    SvaraRadera