Sidor

tisdag 30 april 2013

Tidagsmöte

Då har det hunnit bli tisdag igen och tisdagsmöte på Husmorsskolan... Till denna vecka har jag lyckats få färdigt en klänning som har varit mer än halvfärdig LÄNGE... Vad har jag lärt mig av detta... jooo att fixa kragen först innan man börjar trixa med allt annat.... det var så himla svårt att ta sig mod att fixa kragen efter det att plagget nästan var färdig... OK till försvar kan jag ha att jag inte visste hur jag ville ha den... men det fick bli lite rosor på band, bandet är köpt hos Tygeriet... tyget är köpt på syfestivalen i Stockholm i höstas... mönstret är från nån tidning "Ingela..." som jag har ritat om lite för att den ska passa mig mer och rationaliserat bort dragkedjor mm i ryggen...





Ni får hålla till godo med lite dåliga bilder...men det är Valborgsmässoafton och jag har lite att styra med känner jag... Ni vet jag har ju knappast varit hemma på evigheter så jag ligger efter på nästan alla fronter och denna vecka ska vi hinna med två bjudningar hemma :) Inte att jag klagar.. tycker bara sånt är roligt men jag VILL ha vissa saker på mitt sätt klart då får man prioritera i rätt ordning... och så är det självklart den lilla detaljen i livet att man faktiskt har en annan del av livet som heter jobb :) som man också spenderar tid och presterar resultat :)
Nu måste jag få fart på familjen snart så vi hinner komma iväg till alla olika håll innan trådarna ska samlas ihop... och nu ska en inköpslista skrivas ... skulle behöva ha nåt litet till "förrätt".. får surfa lite... och har ni tid över och är nyfiken på vad resten av gänget på tisdagsmötet har hittat på... kika in hos Husmorsskolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar