Sidor

måndag 20 augusti 2012

"Sigara böregi"

I lördags hade vi "gatufest".. vi sätter upp ett partytält på en del av gatan ... alla tar med det de ska äta och så umgås hela gatan en kväll.. Alltid lika roligt :) Jag bakade "sigara böregi"...
Inhandlade fetaost på Willys 
Färdig skuren Filo deg inhandlades på Willys... 
Mosa fetaosten med en gaffel. Pensla rapsolja på filodegen innan osten. Snåla inte med oljan annars blir det bara torr...Jag lägger mina på bakplåtspapper , penslar med olja igen och strör sesamfrön på ( vita och svarta). In i ugnen på 225 grader i ca 10-15 min. 
Sedan är de klara har ingen bild på ... det var dags för festen när de var klara så jag glömde ta kort. Men jag vet att jag bakat detta tidigare och det finns någonstans i bloggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar