Sidor

måndag 7 november 2011

Min last....

... sedan gymnasietiden har varit chokladpudding. Jag älskar konistensen som Jackys har inte Ektröms chokladmousse utan det skall vara pudding och inte mousse. När jag är utomland så brukar jag försöka kolla i mataffärerna vad de har för färdiga påsar och köpa hem och testa... Men nu har jag varit på ICA maxi och hittat en påse... Idag var det dax att testa den. Kännde att jag behövde lite uppmuntran då sonen och jag har bråkat om allt. Hjälp vad envis en 4:a åring kan vara ibland... det gäller verkligen att hålla sig på sin linje och inte ge med sig... Ibland tror jag bara han vill bråka för att se om man orkar bråka tillbaka... Men nog om detta.. Tillbaka till min pudding...
Jag vill ha cocus på min pudding. Denna påse var lätt att göra... man skulle mäta upp 5 dl kallmjölk. Ta bort ca 5-6 msk och blanda det med påsen samt 4-5 msk socker. Resterande mjölk skulle man värma upp. Tillsätta chokladblandningen.... låta det koka under omrörning i ca 1-2 min. Sedan hälla upp i serveringsskålar. Betyg blir en 3:a av 5 möjliga.

Sedan behöver jag avsluta med några bilder på mina barn som ligger och sover sött nu... Hittade bilderna på datorn och jag behövde bli påmind om att det finns dagar då vi inte bråkar :-)


Glada bilder från sommaren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar