Sidor

onsdag 2 mars 2011

Äntligen... (nästan då...)

Nu äntligen är jag klar med mitt eget projekt. Klänning till mig :-) OK nästan klart... Jag hade räknat fel så det fattas två knappar... Men det skall åtgärdas så fort jag kommer i närheten av min favorit syaffär nere i stan http://www.tantbiten.se/

Modellen är från....Sömnadsmagasinet 2011/02, 101 Klänning med volang och underklänning
Det syns inte så bra på bilden men under är det en hel svart klänning med spets längst ner. ( och här ser man även vart det fattas knappar...)

Det pricka tyget hade jag i en låda som min svägerska köpt engång i tiden men aldrig använt. Kan tänka mig att det är inhandlat nån gång under 80-talet.

Underkjolen har en underbar spetskant.

Ärmarna har påsydda resår. Jag hade aldrig sytt det tidigare, det var kanon roligt ... här kommer det att bli fler resårärmar på kläderna :-) Efter denna klänning har jag lärt mig att jag inte har så bra belysning där jag syr. Måste skaffa en bättre lampa. Har haft supersvårt att se det svarta tyget. Nu väntar jag bara på våren och sommaren så jag kan börja använda klänningen.



4 kommentarer:

  1. Det blev en vårkänsla med dina nya gröna gardiner! Mycket roligt att följa dina inspirerande sidor. Jag blev sugen att prova göra marängkakor, Macaroner eller vad de nu hette... Skall själv gå på ikonmåleri i morgon och då blir det 2-3 äggvitor över. Perfekt att baka upp dem!

    SvaraRadera
  2. Fortsätt att prova baka surdegsbröd! Brödet blir så smakrikt. Du lyckas nästa gång får du se. Jätteskoj att få följa dina inlägg, kramar!

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna gå in på Tyglina och följa er vardag! Du är nog en livsnjutare, balanserar med glädje för själen, ögat och gommen. Din mor tycker det är roligt att gå in på dina sidor och se vad ni gör under veckan..

    SvaraRadera
  4. Heja på er! Ni hinner med ett och annat.. En beundrande bloggföljade!

    SvaraRadera